sunnuntai 17. heinäkuuta 2011

This & That

Moee! Ei mulla nyt oo mitään kummempaa asiaa. Aattelin vaa päivittää!
Eli mulla on viisumi jo ja mä vaan ootan, että saisin mun järjestöltä lentotiedot. Mun isäntäperhe on jo saanut mun lentotiedot Lontoo - New York - Tampa, mutta mä en ite oo saanut mitään.. :-D
Mutta koska olen utelias ja kiinnostunut siitä mihin aikaan mä lähden, ni mä kävin sen lentoyhtiön sivuilla kattomassa vähän lentotietoja. Löysin sieltä yhen lennon, mikä menee niitten aikojen mukaan, mitkä mun isäntäperhe jo sai. Eli oon 99% varma, et mun lento lähtee Helsingistä 11.8 klo 07:55. Jippii.... Ja se tarkoittaa sitä, et mun täytyy herätä joskus neljän aikaan aamuyöllä ku lentokentäl pitää kuitenki olla se pari tuntii aikasemmin..
Sit Helsingistä ois 4 tunnin lento Lontooseen. Ja Lontoossa me pyörittäis kans se 4 tuntia ennen ku kone lähtee kohti New Yorkia. Näin sieltä lentoyhtiön sivuilta, et se kokonaislentomäärä tunteina on 14 tuntia ja 45 minuuttia. Oi jes! Tulee pitkä päivä, saatan olla aika väsyny, ku New Yorkiin pääsen. Toivottavasti en kärsi kauheesti jetlagista...
Sit 18.8 mun lento New Yorkista Tampaan lähti joskus aamulla, oisko ollu 10:45 (paikallista aikaa). Ja se lento kestää kai 3 tai 4 tuntia.

Mä en yhtään tiedä millaset nettiyhteys mahdollisuudet mulla on New Yorkissa, ni en tiedä pääsenkö sieltä ees ollenkaa koneelle. No, Floridassa viimeistään sit. Mut teen kyl 1 tai enemmän (riippuu paljon materiaalia) postausta siitä New Yorkin leiristä. Vaikka pääsisin New Yorkissa nettiin, ni en usko et kerkeen/jaksan sieltä postailla siitä leiristä. Ni teen sen Floridassa sitten. Ja muutenki ehkä parempi niin, ku sit mulla on se kokonaiskuva siitä :-).

Oon jutellut päivittäin mun isäntäperheen kanssa ja tuntuu jo nyt et ne on mun perhettä. Niistä on tullu osa mun elämää ku ollaa päivittäin jutellu ja se tuntuu tosi luonnolliselta. Ni ei ainakaa pitäis olla sit mitää ongelmaa muutaman viikon päästä ku sinne menee, et miten tulee juttuun :-). Mun host äiti lähetti mulle kuvia mun tulevasta huoneesta ja koko talosta ja naapurustosta. Oi vitsi kaikki on niin kivan näköstä ja en jaksais oottaa et pääsen näkemään ne kaikki ihan livenä :-D! Mä en nyt laita kuvia tähän niistä, koska tuutte kuitenkin näkemään kaikki sit ku mä oon siellä! :-)

Nyt 3 viikkoa ja 3 päivää Suomessa jäljellä tän sunnuntain lisäks. Eli vähän on aikaa ja oikeesti aika on menny ihan sairaaaan nopeesti! En tajuu miten aika on vaa lentänyt, ei se oo ennen näin nopeesti mennyt. Pelottaa, et en kerkee saamaan kaikkee valmiiks ja sit onki jo lähtö! En oo tehny sitä toista koepakkusta mikä mun piti.. En oo vielä käyny ostamassa niitä vikoja tuliaisia.. En oo oikeesti miettiny yhtää mitä kaikkee mun kannattais ottaa mukaan käsimatkatavaroihin, mitkä matkalaukkuun. Ja yks päivä tajusin, et pitää varmaa jättää tilaa muutenki matkalaukkuun, koska aika varmasti kuitenki ostan New Yorkista jotaa, ja pitäähän niittenki mahtuu! Mun pitää viel hankkii ainaki pari adapteria, ku tarviin läppärin johtoon sen ja sit et saa ladattuu kameran akun ja ehkä kännykän, riippuu käytänkö tota mun puhelinta siellä. Muutenki on miljoona + 1 asiaa hoidettavana ja aika vaa loppuu kesken! Ehkä mä kerkeen :-).. Ei mulla nyt ollu muuta, kirjotan varmaa sit ku oon pakkaamas et miten se sujuu ja sit ku on lähtö, et mitkä fiilikset. Ku ei siihen kauaa oo, pari postausta kolmessa viikossa, ni eiköhän se siinä oo! Sit varmaa tulee postaus Amerikan mantereelta!

Ei mulla nyt ollu muuta. Kivaa alkavaa viikkoa kaikilleee :-)!

-Julia

5 kommenttia:

  1. Löysin sun blogin ja oon itse lähdössä 2 vuoden päästä vaihtoon nii kiva saada lukee sun kokemuksii :) voisitko laittaa tän blogin blogloviniin niin sieltäkin voisi seurata ? :)

    VastaaPoista
  2. oii kiva :-) mä yritin laittaa sitä sinne (en oo viel mikää bloginero) ja se jotaa urputti et mul ei oo jotaa koodia. yritän viel myöhemmin saada sitä sinne. sen kyl löytää sielt ku kirjottaa sen hakuu. mut en sit tiiä pystyyks sitä seurata, kokeile!! ja jos voisit sit kertoo onnistuks mitenkää :-)?

    VastaaPoista
  3. Joo se onnistu et nyt voinn sieltä seuraa :) ja pakko sanoo et toi sun hostperhe ja florida vaikuttaa iha täydelliseltä paikalta ! Päädyin ite menee vast lukion tokan jälkeen ja sinne on viel 2 v nii pakko saada lukee jonkun vuodesta ku odotan sitä nyt jo niin paljo ja sä kirjotat just kivasti nii tätä on kiva lukee :)

    VastaaPoista
  4. Mitkä muut osavaltiot laitoit 2 ja 3 toiveeksi kalifornian jälkeen ? :)

    VastaaPoista
  5. Niina: okei hyvä! ja kiitos paljon :-) munki mielest toi on ihan täydellinen paikka mihin meen ja mun perhe... oon niin onnellinen :-) kannattaa ehottomast mennä (vaik en oo ite viel lähteny..) mut on tää jo tähänki asti ollu ihan mahtavaa!

    Anonyymi: tais olla Illinois ja New York... en musita kummassa järjestyksessä, ku siit on kuitenki vuos aikaa.. mut mua ei haittaa yhtää etten päässy kaliforniaa, nyt ku tiedän paljo kaikkee, ni florida on just paras!! ainaki mulle :-)

    VastaaPoista

Saa kommentoidaaa!! :)