tiistai 26. heinäkuuta 2011

FLIGHT INFO!!

Moikka! Tänään siis sain sähköpostiin kauan odotetut lentotiedot, jes! Ja kauan odotetut siks, koska mun isäntäperhe oli saanu lentotiedot Lontoo - New York ja New York - Tampa aikoja sitten ja mua kiinnosti mitä aikaa lähen Suomesta ja muutenki ei lähtöön oo enää ku torstaista tasan 2 viikkoa!! (Aika menee niin hitsin nopee, en tajuu....)
Elikkäs, meillä on muitten Suomesta samaa aikaa lähtevien vaihtareitten kans tapaaminen Helsinki-Vantaalle klo 05:55 aamulla, ihanaa <3 Eli joudun herää neljän aikaa, love it. Ja tässä lentotiedot 11.8. (kaikki on muuten paikallisten aikojen mukaisesti!) Helsinki-Vantaa - Lontoo 07:55 - 09:05
Lontoo - New York 13:00 - 15:40


Ja sitten New Yorkin leirin jälkeen lento Tampaan 18.8.:
New York - Tampa 10:45 - 13:48

Ensimmäinen lento tolloin 11.8. lennettävistä lennoista kestää 3 h ja 50 min, Lontoossa ollaan 4 h ja 35 min ja toinen lento kestää 7 h ja 40 min. En yhtään tiedä miten pystyn nukkumaan koneessa ollessa ja hirvittää kuinka poikki tuun olemaan New Yorkissa..
Ja lento Nykistä Tampaan kestää 3 h ja 3 min!

Mutta toi 11.8. torstai..siitä tulee niiin pitkä ja rankka päivä. Sain STS:ltä kaikki tarkat tiedot miten tulee toimia missä ja miten ja sain kaikki lentokenttäkartat ja saattajien kirjeet ja vaikka mitä!
+ ihan mahtavan liitten, eli New Yorkin leiristä kertovan mikä sisälsi myös ohjelman!! Se on aikalailla se sama mitä silloin aikasemmin kirjotin sen alustavan. Mut siis joka tapauksessa ihan mahtava! Toivon vaan, että tuun jaksamaan siellä hyvin, meinaa on mulla varmaa jet lag siellä ekat pari päivää ja siellä on aika tiukka aikataulu, että ei se pelkkää hengailua vaan ole.. :-D

Mä alotan varmaan ens viikolla sen pakkausurakan (en halua jättää sitä viime tinkaan, muuten mistääään ei tuu mitää..).
Mua huojensi se tieto, kun Jasmine (vaihtari, joka lähtee lauantaina!!) linkitti mulle sivun British Airwaysin käsimatkatavara tiedoista. (Varmistin tän myös STS:ltä), siellä oli, että se käsimatkatavara saa painaa kans sen 23 kg, kuhan jaksaa ite ilman henkilökunnan apua nostaa sen sinne ylös ja kuhan siinä on ne tietyt mitat, että se mahtuu sinne ylös. + saa ottaa läppärilaukun tai käsilaukun vielä sen lisäks.
Sit mä katoin noitten lentotietojen mukana tulleita ohjeita (ja tää masensi mua), ku mun lento New Yorkista Tampaan ei oo British Airways vaan Delta Airways ja koska se on sisämaan lento, ni se painoraja ja koko ei oo sama mitä tossa British Airwaysilla on.... Ja niissä ohjeissa sanottiin, että kannattaa pakata sen tiukemman säännön mukaan, koska muuten joutuu maksamaan laukun ylipainosta ja se on kallista... Ruma sana tässä välissä...
Ni oon ihan paniikissa miten mä tuun selviämään, ku se saa kai painaa sen 10 kg se käsimatkatavara... Ja pitää jättää tilaa New Yorkin ostoksia varten siihen isoon matkalaukkuun. Hitsin vitsi, kohta mä en ota enää mitää mukaan ku menee vaikeeks :-(.. No mutta sen näkee sitten kun pakkaan ja pakko on sitte luopua joistain asioista jos ei mee painorajotuksien mukaisesti...

Mutta siiiis, 15 kokonaista päivää Suomessa jäljellä ja sitten ois aika valloittaa New York ainakin Essin ja Iidan kanssa. Mä(/me?) ei tiedetä muita jotka lähtis meijän kanssa, onks muita?? Siis varmasti on, mutta ei vaan tiietä..

ahhh, can't wait!!

Nii, ja siis (varmaa muilki vaihtareil samat tuntemukset?), että ku mä mietin kaikkea tota mikä mua odottaa Amerikassa ja mitä kaikkea tuun tekemään ja näkemään, ni se saa mut niin onnelliseks ja iloseks ja innostuneeks ja en jaksa oottaa et lähtis jo!! Mut sit ku miettii asioita mitä Suomeen jää ja se epätietoisuus, että millasta täällä tulee olee 10 kuukauden päästä, ni se pistää pelottamaa. Tai sillee, tuntuu oudolta jättää kaikki tänne vaikka haluukin lähteä. Mut tiedän et tää on oikea päätös lähteä, koska oon sitä niin kauan halunnu ja en kadu sitä, mut välillä sitä aina jää miettimään kaikennäköstä. Oon varma, et kaikki tulee menemään hyvin. Tai ei välttämättä kyl kaikki, mut se mikä tapahtuu, ni eiköhän sille oo syy miks se tapahtuu.
Nojoooo, mut siis oon kyl super innoissani kuitenkin!!!! :-)

Perjantaina meille tulee mun läheisimpiä tyttö kavereita viettämään vähän niiku mun läksiäisiä. Ehkä siitä sitte saa kuvamateriaaliaki tänne :-). Ei mitään erikoisempaa, haluun vaa viettää niitten kans tollast laatuaikaa ja istuu iltaa ennen ku lähen. Ja siks jo nyt, koska kaikkien aikataulut on vähän erit ja ei oikeen kerkee myöhemmin. Mut tää on oikein kiva, syödää ja nautitaa toistemme seurast ja uidaa altaas ja sellasta!
Ja nyt nautitaan vikoista päivistä täällä Suomessa. Ja kui hulluu miettii, et enää 2 esim. lauantaita jälellä Suomessa!!! Crazyyyy.

kotikaupungin meri!

lovelovelove



Ei mulla nyt muuta, oli pakko tulla jakamaan teijän kanssa toi, että lähtö vaan lähestyy ja lennot on ja kaikki!!! Enää pitää ostaa loput tuliaisista, pakata ja laittaa huone siihen malliin, ettei tänne jää turhia rojuja... Täst tulee äitin toimisto, kiva.... :-D

-Julia

9 kommenttia:

  1. o ou, 15 kokonaista, eikun siis neljätoista nyt vai?! saa nähä miten meillä käy Lontoon lentokentäl(onneks on aikaa se reilu 4h) ja Nykin leirillä:D nii ja siis mullaki se delta air nykistä detroitiin ja sielt escanabaa .. luin sieltä sivuilta et sais olla 8kg käsimatkatavara ja 23matkalukku, mut siit on jo reilu viikko, nii ehkä (TOIVOTTAVAST) ne ois muuttunu et sais 10kg viiä käsis! nii ja soitin muuten STSlle ja minna sano et ne lähettelee niitä sähköpostei vähänvälii kokoajan, et ei huolta, kyllä mäki sen saan varmaan tälläviikol :p ja loppuun, et ihan samois tuntemuksis mennään ku säkin!

    VastaaPoista
  2. Joooo 14 enää jos tätä päivää ei enää kokonaiseks lasketa! :-D Nii onneks on lontoos aikaa ja onneks EN oo siel yksin vaa just voiaa yhes seikkailla. Muuten eksyisin aika varmast :-D...
    Toivon et se ois ees sen 10 kg se käsimatkatavara.. Ainaki niis baggage rules, mitkä tuli niitten tietojen mukana ni luki se 10 kg mut toivottavast se käy siihe Deltaa.
    Kyl varmast koht saat ne tiedot sit! :p
    Ja hyvähyvä tiesin etten oo ainoo! :-D :-)

    VastaaPoista
  3. löysin sun blogin vasta ja täytyy sanoa että vau mihin paikkaan pääsit! :-) jään innolla seurailemaan sun päivityksiä sieltä samaan aikaan kun vietän omaa vuotta Vegasissa! :-)

    VastaaPoista
  4. hihi ;) mietin et saakoha toisia vaihtareita tavata missää vaiheessa ku voi olla et tuun jossai vaiheessa käymää floridassa hostperheen kanssa (jos se nyt on tuo mikä on) nii oisko makia nähä siellä jossai!!? ja tosiaa apua lauantaina huiiiii ===))

    VastaaPoista
  5. Jenna: joooo, oon niiin happy tost paikast ja ihan kaikesta kyl!! :-) Mut varmaa Vegasiski on siistiii;) mäki luen sun päivityksii kans :-)

    Jasmine: Kyl varmaa.. Miks ei :-D Joo tulkaa!!!! Tiiäks Orlando, se mis on ne Disney Worldit ja Universal Studio ja nää, ni asun vähä yli tunnin pääst siit ni pääsisin sinne :P ja sit mun host mom sano, et ku host dadil on sukulaisii Atlantas ni voidaa käydä sielki!! :-) Voitais nähä jos tuun Georgiaa tai sä Floridaa :p Pidä hauskaa, ylihuomen se on!!!! :-)
    p.s. hawaiiii;)

    VastaaPoista
  6. AAAA oon käyny tuolla Orlandossa just nuilla huudeilla!!! SIistiä :------) kyllä näi me tehdää et nähellää siellä ;)) ja hawaiiiiiii <3

    ps. APUA kuolen tähän lähtöön hui.....

    VastaaPoista
  7. jooo yritetää sit siel ollessa sopii joku aika mikä käy kaikille! :p niiin siiiistiiii :)
    kyl sä selviit!! mieti, koht oot jo siel :O :P

    VastaaPoista
  8. Onneks mä painan sen max10kg :) ethän sä muuta tarvikkaa käsimatkatavaraks. -Mirda

    VastaaPoista
  9. aa, noni hieno juttu!! ;) jes:)

    VastaaPoista

Saa kommentoidaaa!! :)