keskiviikko 3. elokuuta 2011

Tuliaiset

Terve! Eilen kävin ostamassa loput tuliaisista. Jes, vihdoin. Ja eilen sain sitte kokeiltua pakkaamista sillee, että ihan kaikki mitä ensin ajattelin ottaa mukaa, ni laitoin sinne laukkuu. Nohh..matkalaukku paino 24 kg, eli kilon verran liikaa + mun TÄYTYY jättää sinne tilaa New Yorkin ostoksia varten! God, help me, please.
Käsimatkatavaralaukku paino 9 kg ja se kai saa nyt olla sen 10 kg, et se kelpais siihen lentoyhtiöö New York - Tampa lennolle. Täytyy viel tutkia asiaa.
No mutta kuitenkin, mun siis pitää nyt vähäsen karsia tuolta matkalaukusta pois juttuja. Tiedän jo muutaman, heh.. Mut laitoin tonne nyt ne, mist tykkään paljon, mut ehkä mä nyt joku päivä osaan päättää mitä jätän Suomeen.

No mut, mennää nyt niihin tuliaisiin:
Ostin sellasen englanninkielisen kirjan missä kerrotaan Suomesta, jossa on paljon kivoja kuvia Suomesta ja sitten reseptejä suomalaisesta ruuasta ja kuvia niistä. Mä kattelin kans sitä, minkä monet on ostanu, se This is Finland -kirja. Mutta mä päädyin tohon minkä sit ostin, koska siin on just samassa niitä ruokareseptejä ku host daddy tykkää laittaa ruokaa! Ja on toi kirja mun mielestä kiva :-).
Toi kirja tulee jäämään sit host vanhemmille, mutta totta kai se hollantilainen siskokin saa sitä katella ja lukea! :-) Ja sitten siinä on vielä kaikille tollasii Suomi-aiheisia, käsintehtyjä suklaita!
Sitten karkkia! Sitähän pitää tietenki olla. Ja purkkaa myös! Ja täs oli pieni taka-ajatus: mä oon ite ihan kauhee purkkaholisti, ni oli pakko ottaa Jenkkiä mukaaaan!
Siinä on host äitille, isälle ja vaihtarisiskolle omat muumimukit! Muumipappa menee isille, Pikkumyy mommylle ja toi Nipsu menee sitten siskolle! Ja noi 2 Marimekon käsipyyhettä ajattelin antaa host äitille. Ja Marimekon pussukka, mikä onkaan, ni on siskolle ja laitoin ton suklaapatukan sinne sisään :-D.
Host daddylle on tollanen Suomi t-paita, jääkiekkofani kun on!!
Ja sitten vielä host vanhempien vanhemmille tollaset muumiaiheiset käsipyyhkeet. "Mummit" saa noi vaaleenpunaset ja "vaarit" sitte noi siniset!

Siinä oli mun tuliaiset Jenkkilään. Ostin itelleni kans tollasen Marimekko pussukan.
Toi on ehkä ihan jees sit vaikka koulussa!

-Julia

P.S. 7 kokonaista päivää jäljellä Suomessa!! En vaa voi tajuu, et mä OIKEESTI lähen ENSI VIIKOLLA!!! Siis mitä hittoa, mihin tää aika on menny!?!?! :-D Ei vaan tunnu siltä, et oisin oikeesti lähössä vuodeksi pois eikä mua ees jännitä... Aika on menny tosi nopeesti ja lähtö on ens viikolla. HULLUUUU!

P.P.S. Sain aluevalvojalta (joka on tooosi kiva!) viestiä, että meillä on sellanen Student Orientation 28.8. Sain kuulla, että sinne alueelle, mihin mä ja Phylicia (sisko) ollaan menossa, ni sinne tulee ainakin toinen vaihtari Hollannista, yks Espanjasta, yks Ruotsista ja yks Ranskasta. Vähän kiva! :-) Ja sitte aluevalvoja sano, että elokuussa on vielä sijoitustyöt käynnissä, ni voi olla että tulee lisää vaihtareita sinne! Nii, ja toi Orientation on siellä missä on kaikki ne altaat, siinä ihan meijän lähellä. Ja ohjelmaan kuului uimista ja nyyttikestit! Kai mä sit jotain suomalaista sinne teen! :-D

4 kommenttia:

  1. Pitää sitte olla yhteyksissä paremmin ku oot täällä jenkkilän puolella!! :'))) sitteku oot kotiutunu ja saanu liittymän tai jotain ni voi vaikka olla viesteilläki yhteyksissä ni se on helpompaaa ==) !!! KIVAA VUOTTA jo nyt ps hawaiiiiii ;)

    VastaaPoista
  2. Joo! Voin sit vaik FB:n kautta laittaa sulle mun jenkki numeron :)
    Kiitos paljon ja ota sä siel nyt kaikki irti mitä saat, varmaa on siistii olla siel JO!!! :)
    ps. hawaii hawaiiii ;)

    VastaaPoista
  3. on täällä kyllä siistiä!!! ootan vaa et saisin sen OMAN perheen jo :| taisiis oiskiva saaha se NYT eikä sitte ku oon ehtiny jo sopeutuu.... mut siitä huolimatta täälä on ihan mukavaaa =))

    VastaaPoista
  4. kiva kuulla :) ja et siis oo jäämäs sinne pysyvästi? nii oishan se sit hyvä, et menisit siihen "oikeesee" aika pian, ettei just kiinny liikaa noihin nykysii ja sit on aikaa tutustuu niihin uusiiki. no toivotaan parasta! :)

    VastaaPoista

Saa kommentoidaaa!! :)