lauantai 20. elokuuta 2011

Moikka!! En oo päivitelly piiitkään aikaan, mutta pääsin perille Nykiin ja nyt oon jo perheen luona Floridassa!! NYC-viikosta tulee varmaan aika pitkä postaus, ni aattelin tehdä sen osissa. Ensin voisin kopioida tähän tekstin, minkä mä kirjotin ekanan päivänä Nykissä. (Mulla ei muuten toiminu mun koneen netti siellä, ni lainailin muitten, ni ei oikein ollu aikaa käydä blogia kattomassa..)

Lennot meni hyvin ja oikeestaan aika nopeesti. Heräsin aamulla 03:30, jota ennen olin nukkunu ehkä 2,5 tuntia. Lentokentällä tavattiin muitten vaihtareitten kanssa ja kun päästiin koneeseen ni kaikki alko tutustuu ja tulee hyvin juttuu ja pidettiin paljon hauskaa. Helsinki-Lontoo lennolla ei ollut mitään viihdettä, ehkä koska se oli vaan melkein 4 h pituinen. Mutta me sovittiin, että me pidetään hauskaa ja viihdytetään toisiamme, koska kone ei sitä tarjonnu. :-D Meillä oli kyllä tosi paljon hauskaa ja oikeesti oli kiva jutella muitten kanssa ja se oli just niin kivaa!

Helsinki-Lontoo lennolla mä en nukkunut yhtään. Nohh, mitä pienistä...

Me saavuttiin Lontooseen ja siellä jouduttiin menemään 2 kertaa bussilla eri paikkoihin. Ensin lentokoneesta terminaaliin. Sieltä terminaalista terminaaliin 5 (toi terminaali on isompi ku Helsinki-Vantaan koko kenttä!). Terminaalissa 5 me mentiin turvatarkastuksien läpi ja sitten päästiin sinne, missä on kaikkia kauppoja, kahviloita ja ravintoloita. Syötiin siellä ja kierreltiin ja tutustutiin muiden maiden vaihtareihin jotka olivat kans tulleet Lontooseen, ja josta me yhessä lähettäis jatkolennolle Nykiin. Me oltiin siellä Lontoossa 4 tuntia, tosin aikaa meni jonottamiseen ja bussimatkoihin. Sitten kun me saatiin tietää portti, miltä meijän lento lähti, ni me mentiin sinnekin bussilla. Siitä sitten koneeseen ja odottelemaan, että lento lähtee. Tutustuttiin koneen sisältöön siinä odotellessa. Nyt oli viihdettä ja oli kaikkea! Oli ne screenit siinä edessä olevan penkin selkänojassa, omassa tuolissa oli niskatuet ja oli hammasharja ja hammastahna ja vaikka mitä! Meillä oli taas kiva lento, me muuten päästin saman Suomi-porukan kanssa istumaan taas samoille paikoille vierekkäin, tosin 2 meistä joutu erilleen sinne kauemmas... Mutta hauskaa oli ja nukuin ehkä yhen tunnin yli 7 tunnin lennolla. Katoin leffoja, sarjoja, kuuntelin musiikka, spedeiltiin siinä ja kaikennäköstä.

Se oli ihan outo tunne, ku tultiin New Yorkiin. Tai siis, ei tuntunut yhtään, että mä oon Amerikassa ja tuntu, et mä tuun tänne nyt vaan lomalle. Saa nähä tän NYC-viikon lopussa, miltä tuntuu, ku mä en meekkää kotiin Suomeen, vaan kotiin Floridaan. Outoooo... Mutta siis, oli just siistii nähä kaikki Nykin rantaviivat koneesta ja bussissa olessa näky kaikkii kivoja paikkoja ja en vaa voi uskoa, että mä oikeesti oon täällä!!! Ja tää yliopisto, tää on niin siisti. Ja ISO! Tää on joku New Yorkin lakiyliopisto. Tääl on niin hienoo ja ruoka on oikeesti hyvää ja tääl on joku miljoona juomavaihtoehtoa. On erilaisia limuja, maustettuja vesiä, mehuja, kahvia, ihan mitä vaan! Sitten on kaikennäkösiä jälkiruokia, on brownies, blondie, cookies, hedelmiä, erilaisia jäätelöitä, siel tais olla 9 erilaista murovaihtoehtoa, ihan kaikkea. Todettiin Essin kanssa, kun mentiin ekan kerran syömään, että me ollaan tultu taivaaseen. :-D I'm lovin' it!
Oon ihan Suomen ajassa, tai siis on niin outoa, kun kello onki täällä niin paljon vähemmän. Illalla kierreltiin kattomassa paikkoja ja yritettiin saada nettiyhteyttä, mutta mun kone jostain syystä hylkii sitä, ni.... No ei voi mitään. No joo, nyt on jet lag sit kans koettu. Menin tätä paikallista aikaa nukkumaan joskus puol 11 jälkeen illalla. Heräsin 3 aikaan aamuyöllä, Suomen aikaan 10 aamulla. En saanu enää unta. Sit mä nousin puol 7. Niin outoo, koska yleensä mä tykkään nukkuu myöhään ja vihaan aikasia herätyksiä, mut en varmaan ikinä oo ollu niin pirtee puol 7 aikaa aamulla!!

No nyt pitää mennä laittamaan hiukset ja sitten aamupalalle ja siitä sitten päivä 2 Nykissä alkakoon kunnolla!!!


Siinä oli ensimmäisen päivän tunnelmia. Mun piti silloin vielä kirjottaa tohon jotain lisää, mutta en mä enää muista mitä siihen ois pitänyt laittaa...

Siinä nyt muutama kuva ja mä teen sit uusia postauksia Nykistä heti ku kerkeen! Yritän saada ne aika nopessti tehtyä, mut ei aina ihan aika riitä kaikelle.
Sen sanon jo nyt, et Nykissä oli niin parasta!! Ja nyt Floridassa, tääl on niin siistii :-).

Palaillaan!

-Julia

2 kommenttia:

  1. Ihanaa Julia, tätä kun lukee niin tulee täysin sellainen olo, että olet ylihappy! Uutaa postausta odotellessa :=)-P

    VastaaPoista
  2. aaa ma oon niin kateellinen :DDD oli varmasti hauska nykin viikko! ite tassa just koulussa koneella nii teksti on vaha sen mukasta, mut mut hei pidetaanpa yhteytta ja sendi sun jenkkinumero mulle fbssa!! tiiakko muuten millo sulla on se ayusan orientation day ?

    VastaaPoista

Saa kommentoidaaa!! :)