torstai 8. joulukuuta 2011

MOI & ANTEEKSIIIII!!!!! p.s. varaudu tooosi pitkään postaukseen!

Joo, lyökää, lyökää lujaa, tiedän, oon ansainnu sen....
Oikeeeeesti oon niiiin pahoillani, anteeks tooosi paljon!!!!
Ennen ku tulin tänne olin niin innoissani bloggaamisesta ja halusin aina vaa kirjottaa ja täällä ollessa halusin paljon kirjottaa mut ikinä mul ei löytyny sopivaa aikaa tai fiilistä kirjottaa. Taidan jäädä ilman joululahjoja...
Mut siis, mul on aina ollu niin paljo kaikkee kivaa mitä kirjottaa mut se on aina vaa jääny. Ikinä en ees saanu sitä New Yorkin postausta valmiiksi, HYI MINÄ!!!
Mut aattelin, et jos teen näin. Kerron lyhyesti kaikesta mitä on tapahtunu ja sit oisin nykyajassa ja voisin alottaa kunnon postaamisen.
Voin nyt eka listata, mitä kaikkee on tapahtunu elokuusta lähtien. Huhhuh...
En ehkä muista kaikkea, mutta yritetään!!!


Elokuu:
Olin siis New Yorkissa sen viikon ja sitten tulin tänne Floridaan. Vuoden kuumin vuodenaika oli meneillään ja oli niiiin hitsin kuuuuma!!! Heti seuraavana päivänä ku olin täällä, ni me mentiin to the mall joka on tos ihan meijän lähel ja meinasin oikeesti läkähtyy. Kävelin tosi hitaasti ja halusin vaan vettä, ku oikeesti se oli ihan kauheeta! :D
Nojooo, sillo ku tulin tänne ni mulla oli vaan 4 päivää ennen koulunalkua. Sinä aikana me mentiin terveydenhoitajalle, koulun takia. Mentiin koululle valitsemaan kurssit ja tutustumaan uuteen kouluympäristöön.
Sunnuntaina 21.8, päivä ennen koulun alkua me mentiin rannalle!! Clearwater Beach, niin ihana ranta!!! Siellä oli tosi kivaa!! :) Ja oli ihana päästä veteen vilvottelemaan ku oli niin kuuma. Me launelautailtiin heti ekojen kavereiden kanssa, otettiin vähän aurinkoa, syötiin lounasta ja uitiin.
Me muuten mentiin tossa alkuvaiheessa kans viidakkoon. Käveltiin siellä ympäriinsä ja se oli tosi pelottavaa! Pelkään hämähäkkejä enemmän ku mitääään!!! Ja tietysti siellä oli sellasia jättimäisiä mitä ei Suomessa ikinä näe... Tosi kiva.
En muista nyt oikeen missä aikajärjestyksessä kaikki meni.
Ainii, meillä oli elokuussa tän alueen vaihto-oppilaiden tapaaminen. Oltiin yhellä altaalla, ja oli kivaa!
Elokuu meni ehkä uusia paikkoja kierrellen ja koulussa ympäristöön tutustuen ja uusia kavereita saaden ja kielitaitoa parantaen.
Muistan muuten ekan koulupäivän, ku kaikki halus kuulla kaikkee suomeks, esim. yks poika halus kuulla "I love fried chicken" suomeksi.. :D
Sanotaan nyt vaikka, että seuraavat asiat tapahtu syyskuussa.
toi kuva on mun huoneesta! voisin muuten joku päivä tehä sellasen huone/koti esittelyn:)

Syyskuu:
Okei, en nyt siis oo ihan satavarma missä järjestyksessä kaikki meni, mut kirjotan nyt kuitenki, mikä on pääasia!
Käytiin ekaa kertaa Busch Gardensissa, siellä teemapuistossa. Täällä alueella on muuten muutama muukin vaihtari. Ronja, Norjasta, mä tiesin sen jo etukäteen ku oltiin samalla New Yorkin leirillä ja lennettiin samalla lennolla Tampaan. Ja sitten Ronjan kanssa samassa perheessä asuva Satu-Iida tai Sisi, joka on Suomesta!! Tavattiin ekaa kertaa lentokentällä. Ja oli aika hassu yhteensattuma, ku mun hostvanhemmat ja Ronjan ja Sisin hostvanhemmat on kavereita keskenään! Ollaan sit muutenki vietetty niiden kanssa aikaa! Ja sit täällä on Tom, toosi pitkä poika Saksasta.
Käytiin toisella rannalla, Caspersen Beach. Se on sellanen ranta, mihin hait jättää niitten hampaita. Löydettiin sitte niitä. En tykänny tosta rannasta niin kauheesti. Se oli sellanen kivikkoinen ja satutin itteni.. Ja toi oli vähä pilvinen päivä. Mut siis kävelin veteen, törmäsin kiveen mikä oli veden alla, löin mun varpaat, polven ja lantion ja aloin vuotamaa verta ja sattu aikas paljon. Lähin äkkiä juoksemaan pois vedestä, ku pelotti et hait tulee sit mun veren perää. :D
En muista oliko nyt niin kauheesti tapahtumia syyskuussa. Tutustuttiin uusii paikkoihin. Toi alku oli enimmäkseen tollasta tutustumista kaikkeen uuteen, paikkoihin ja ihmisiin.
Nii, ja käytii kyl paljon college jalkapallopeleissä (amerikkalainen jalkapallo). GO USF BULLS!!
Menin myös mun ekaan baseball peliin, go Tampa Bay Rays!!

Lokakuu:
Lokakuussa sitten tapahtu. Heti eka päivä lokakuuta oli mun host äitin synttärit. Mentiin sit ulos syömään hieno illallinen, mentiin sushi ravintolaan. Ikinä en ollu kunnon sushia syöny ja vähän pelotti, mut onneks olin rohkee koska tykkäsin! En kyl ihan kaikesta mut aika monesta kuitenkin. :)
Sit seuraavana iltana me mentiin Ronjan ja Sisin kanssa Busch Gardensiin. Siellä oli sellanen juttu nimeltä Hawl-O-Scream. Toi oli lokakuun joka viikonloppu Halloweenin kunniaks. Se oli oikeesti niiiin pelottavaa! Siellä oli siis sellasia haunted houses ja sinne oli palkattu näyttelijöitä pelottelemaan, niihin taloihin ja kaduille myös. Oikeesti, kukaa ei varmaa usko et se oli pelottavaa, mut en mäkää aatellu et tulisin pelkäämää, mut sit ku menin sisää ja heti ekaks mut pelotettii, ni hitto olin sen koko ajan ihan pissat housuissa. Ainaki melkein. Mut siis, en ees osaa selittää, se vaa oli pelottavaa!!! Sit must varmaa näki et mua pelottaa ja sit yks näyttelijä osotti mua ja sit ne kaikki muut sielt edest lähti mun perää. Huhhuh :D
Lokakuussa menin mun ekaan ja vikaan NFL, eli amerikkalaisen jalkapallon ammattiliigan, peliin. Oli tooosi kivaa!! Ja oli ihan hullu meno, se oli niin siistii!
Viikko ennen Halloweeniä meillä oli pukeutumis juhlat täällä kotona. Olin enkeli, ku oon aina niin enkeli.. :):):) Oli ihan parhaat juhlat!!! Ja juhlat oli viikko ennen Halloweeniä siks, koska mun synttärit oli 29. lokakuuta eli sitä seuraavalla viikolla, ni haluttiin juhlistaa erikseen niitä ja sit meillä oli homecoming tanssit tolloin mun synttäripäivänä!!!
Ainii muute, toi koko viikko ennen tota viikonloppua meillä oli homecoming/spirit week koulussa! Oli just paras viikko. Maanantaina oli nörttipäivä! Tiistaina oli Alphabet päivä! Eli piti pukeutua joksikin mikä alkaa sun nimen ekalla kirjaimella. Keskiviikkona oli class color day! GO JUNIORS GO PINK!!! (Oon muuten junior koulussa. Toi koulu ei ota vaihtareita senioreiks, mut silti saadaan osallistua kaikkiin senioreiden toimintoihin! :)) Torstaina oli 90's day! Ja perjantaina oli school colors day!! Maroon, silver & white. Ja perjantaina sain kavereilta kauheesti ilmapalloja ja cupcakes ku mun synttärit oli sit seuraavana päivänä. Ja perjantai illalla oli homecoming game! GO WRHS BULLS!
Ja siis lauantainahan oli ne homecoming tanssiaiset. Oli ihan super hauskaa ja tanssittii niin pirusti!!! Lauantai aamulla sain lahjaksi lahjakortin Hollisteriin ja sitten mä sain manikyyrin ja pedikyyrin :) Oli just ihanaa ku illal oli ne tanssit! :)
Sunnuntaina oli sit mun synttärijuhlat kotona. Sain kivoja lahjoja ja oli tosi makeet juhlat ;)! Näätte sit kuvista mitä tarkotan.
Oli aika kiireinen ja juhlantäyteinen kuukausi!
Mentiin muute yhteensä kolme kertaa sinne Hawl-O-Screamii ku mentii muittenki kavereitten kanssa sinne.
Go Tampa Bay Buccaneers!!!
Ainiii, mentii yks ilta värikuulasotailee zombeja vastaa! :D

Seuraavassa postauksessa (tänään) tulee marraskuu ja joulukuu ku tää on nytki on jo ihan liian pitkä!!!!
Mä lähen nyt lenkille, siks laitan ton seuraavan vähän myöhemmin!!! :)

-Julia

3 kommenttia:

  1. oii sul näyttää olevan tosi kivaa siel :)

    VastaaPoista
  2. uijuijui ihan sika ihanii kuvii ja kui siistii et saa olla FLORIDAS ton vaihtarivuoden!!! :) ps. oot tosi kaunis :)

    VastaaPoista
  3. jooo mul on tosi kivaa tääl!
    kiitos paljon veea!!!! :) ja tääl on ihan mahtavaa!

    VastaaPoista

Saa kommentoidaaa!! :)